Prøv 100% GRATIS med Klarna ✓

Gratis levering til pakkeshop ✓

Mere end 80.000 produkter solgt ✓

30 dages fuld returret ✓

Ofte stillede spørgsmål

Q: Hvordan adskiller produkter fra Anodyne sig fra andet holdningskorrigerende tøj?

Producenten bag vores holdningskorrigerende beklædning (AlignMed Inc.) er som den eneste af sin slags i verden registreret i det amerikanske FDA register (Medical Class 1) som producent af medicinsk beklædning. Produkterne er også CE-mærket som medicinsk udstyr i klasse 93/42/EEC.Produkterne er også CE-mærket som medicinsk udstyr i klasse 93/42/EEC.Produkterne er også CE-mærket som medicinsk udstyr i klasse 93/42/EEC og er udviklet af et hold bestående af 25 amerikanske læger, fysioterapeuter, kirurger og kiropraktorer.

Holdningskorrigerende tøj fra AlignMed Inc. bruges som supplement til behandling og forebyggelse af skader, smerter og spændinger af fysioterapeuter og kiropraktorer i Danmark. Køber du produkter hos os her i webshoppen, eller hos en af vores lokale forhandlere, er du altid sikret, at du kun får produkter af den højeste standard og godkendelsesniveau. Produkter vi kan stå inde for og som løbende testes. Er du i tvivl kan du altid kontakte os med spørgsmål.

NB! Vær opmærksom på plagiater/efterligninger på markedet. AlignMed er den eneste producent af holdningskorrigerende tøj registreret af FDA, og der kan være risici forbundet med at bruge et plagieret produkt, der ikke har været udsat for nogen form for kliniske tests eller studier. I værste fald kan disse påvirke kroppen på en negativ måde.

Q: Hvordan virker en holdningskorrigerende trøje?

Holdningskorrigerende tøj er designet til at stimulere muskelhukommelse og til at forbedre holdningsbevidstheden. Afhængigt af området på huden, findes der mellem 20,000 og 80,000 nervereceptorer per kvadratcentimeter hud, som gør det muligt af føle og reagere på berøring, pres og temperatur. Disse nerveender sender et signal til hjernen, hvilket medfører at spændte muskler slapper af, samtidigt med at de mere inaktive muskler tones og trækker sig sammen.

Det holdningskorrigerende tøj hjælper med at skabe et konstant flow af information frem og tilbage imellem nervereceptorerne i huden og hjernen. Resultatet bliver at musklerne arbejder sammen, fungerer og beskytter udsatte muskler, samtidigt med at det øger ens ydelse, reducerer skader og forbedrer heling. Det er her vigtigt at understrege, at holdningskorrigerende tøj er et supplement til træning og fysioterapi og ikke et produkt som alene kan bruges til at behandle eller forebygge skader.

Q: Hvilken størrelse skal jeg vælge?
Se venligst størrelsesguiderne for at være sikker. Ligger du og balancerer imellem to størrelser, skal du ofte vælge den mindste. Er du i tvivl skal du kontakte os

Q: Hvornår skal jeg bruge tøjet?
Når som helst! Når du træner, handler ind, går tur, rejser, gør rent, arbejder eller ved andre aktiviteter. Til folk med fysiske problematikker, kan trøjen give mere fokus på kropsholdningen under aktiviteter og dermed hjælpe til at aflaste det udsatte område.

Q: Hvor lang tid skal jeg bruge tøjet af gangen?
Alle er forskellige, og dine muskler aktiveres hele tiden ved brug af tøjet. Som en generel regel, kan man starte ud med at have trøjen på 30-60 minutter dagligt i den første uge. Som kropsholdningen gradvist ændres og inaktive musklerne aktiveres, kan man øge tiden efter behag. Denne gradvise tilvænning tillader en glidende og blid overgang til at vedligeholde en optimal kropsholdning i længere og længere tid af gangen.

Q: Hvornår vil jeg se forbedring i min kropsholdning?
Man vil med det samme kunne mærke og se en forskel på kropsholdningen. Man skal dog være tålmodig, da kroppen tager tid om at tilegne sig evnen til selv at bibeholde den gode kropsholdning. Muskelhukommelse skabes blot ved at bære det holdningskorrigerende tøj og udføre normale aktiviteter så som at gå tur, arbejde, træne (fitness, ridning, cykle, løbe osv.). Således bliver den nye kropsholdning forstærket af bevægelse. Bevægelser du udfører oftest igennem en almindelig dag, vil have den største indvirkning på, hvor hurtigt muskelhukommelsen ændres. Afhængigt af disse faktorer vil fysiske ændringer være mest mærkbare efter at have brugt tøjet i omring 60-90 dage.

Q: Er der nogen, der ikke bør benytte produkterne?
Folk med svære sygdomstilstande eller fysiologiske begrænsninger bør konsultere en fysioterapeut inden brug af tøjet. Er man ligeledes nyligt opereret, bør man snakke med en læge eller fysioterapeut om, hvorvidt det er for tidligt at begynde og arbejde med kropsholdningen. Vi anbefaler heller ikke, at børn og unge under 18 år bruger produkterne, uden først at have konsulteret med en læge eller fysioterapeut og fået skriftligt samtykke hertil. 

Q: Hvor stramt skal Alignmed tøjet sidde?
Alignmed er designet til at slutte sig tæt ind til kroppen. Det bør være stramt, men ikke ukomfortabelt. Du skal kunne mærke, at du retter dig op, når du har produktet på. Føler du ikke det, skal du højst sandsynligt have en størrelse mindre. Hvis trøjen har overflødigt stof krøllet sammen foran eller bag ved skuldrene, kan det skyldes, at den er for stor. Får du indledningsvis ikke den rigtige størrelse, kan du blot sende produktet tilbage som beskrevet i den vedlagte ombytningsvejledning (denne er i æsken, når man modtager produktet) indenfor 30 dage efter, du har modtaget dit produkt. Når produktet ankommer, sender vi den ønskede størrelse til dig. 

Q: Hvordan passer jeg bedst på produkterne?
Alignmed produkterne (T-shirt, leggings, sports BH) må maskinvaskes ved maksimalt 30 grader, men for at opnå længst mulig levetid på produkterne, anbefaler vi at du håndvasker dem. Brug ALDRIG skyllemiddel, da dette ødelægger den behandling, der er med til at gøre produkterne svedtransporterende.  De må ALDRIG kommes i tørretumbler, da det ødelægger tøjet. SpinalQ Pro og MyLign Pro må kun vaskes i hånden og lufttørres. 

Q: Er der garanti for færre smerter eller en bedre holdning?

Da alle mennesker er forskellige, er der ikke garanti for, at holdningskorrigerende produkter vil have den ønskede effekt på dig. Men den overvejende størstedel af de, der bruger produkterne, oplever en markant forbedring. Derfor har vi altid 30 dages fuld returret, når du handler hos Anodyne.dk. Vi har en returneringsrate på under 4%, svarende til 1 ud af 25 brugere. Læs i øvrigt resultaterne af vores store brugerundersøgelse


For at forbedre chancerne for succes er det også nødvendigt, at du kun bruger produkterne efter forskrifterne. For hyppig brug af holdningskorrigerende tøj kan også have bivirkninger, såsom hovedpine, kæbesmerter, rygsmerter og ømhed i nakke og skuldre, men det er meget individuelt. Derfor er det vigtigt, at du læser den medsendte guide grundigt og husker at kroppen langsomt skal tilvænne sig en ny kropsholdning. Du er altid velkommen til at kontakte Anodyne, hvis du har spørgsmål til brugen af holdningskorrigerende tøj.

Q: Hvor længe holder min trøje?
Det afhænger af, hvordan du behandler den og, hvor ofte og længe du bruger den. Som med alt andet tøj vil tøjet vise tegn på slid afhængigt af, hvor meget det bruges. Holdbarheden afhænger i særhed af, at den IKKE tørres i tørretumbler eller vaskes ved over 30 grader i maskine. Håndvask anbefales for at opnå længst mulig levetid på produkterne.

Q: Hvordan adskiller trøjen sig fra en sele?
Holdningkorrigerende tøj er ikke en sele eller fast rygstøtte! Den ændrer på din kropsholdning ved at hjælpe kroppen med at støtte sig selv, og ved at aktivere inaktive muskler, der er svage, ubalancerede eller dysfunktionelle. Kroppen er ikke fikseret som ved bøjler og støtte systemer, der hæmmer al bevægelse. Ved disse begrænser man kroppens bevægelighed, hvilket svækker musklerne over tid. Samtidigt bliver kroppen afhængig af den ydre mekaniske støtte. Produkterne fra Alignmed stimulerer musklerne; de fikserer dem ikke.

Q: Hvad er jeres returneringspolitik?
Vi ønsker, at du skal være fuldt tilfreds med dit køb. Vi garanterer, at vores produkter er frie for fabrikationsfejl, når du modtager dem, og skulle en vare mod forventning have en fabrikationsfejl, tager vi den defekte vare tilbage med det samme, og refunderer det indbetalte beløb fuldt ud eller bytter din trøje til en ny. Almindelig slitage på produkterne, eller skader som følge af fejlagtig brug, dækkes ikke af reklamationen. Læs i øvrigt vores handelsbetingelser.

Vi tilbyder efter dit køb 30 dages fuld returret i tilfælde af, at du ikke er tilfreds med produktet. Produktet skal leveres tilbage til Anodyne® i god stand, uden stærk lugt af eks. Parfume eller røg, med tilhørende original emballage og alle vaske- og produktmærker intakte. Du må
gerne bruge og vaske produktet med parfumefrit vaskemiddel indenfor de 30 dages returret, men er produktet på noget tidspunkt tørretumblet inden det leveres tilbage, kan vi afvise at refundere det betalte beløb, da produktet herved bliver ødelagt.


Q: Tilbyder i rabat til studerende?
Ja, det gør vi! Vi tilbyder 15% rabat til alle studerende med et gyldigt studiekort. Du lægger blot en ordre som normalt til den fulde pris og noterer i ordrefeltet at du er studerende. Derefter fremsender du en kopi af dit studiekort og indskrivningsbekræftelse til info@anodyne.dk og vi retter prisen til inden vi sender din o
rdre, og fremsender herefter en ny kvittering med den tilrettede pris. Studierabatten kan ikke kombineres med andre rabatkoder eller aktive rabatter. Har du spørgsmål er du velkommen til at kontakte os.

 

Q: Hvad er Klarna?

Klarna er et firma, der er specialiseret i efterbetaling. De ønsker, at kunder først skal modtage deres bestilte varer og derefter betale for det. Ved at gøre dette, sikrer de, at kunder enkelt og sikkert kan købe online, og overtager samtidig risiko for kreditsvindel for webshoppen.
 

  • Hvorfor skal jeg oplyse mine peronlige informationer?

Fordi Klarna den overtager risiko, der er forbundet med efterbetaling, er de nødt til at tjekke kreditværdigheden. For at gøre dette, dobbelttjekker de din Adresse, telefonnummer og CPR-nummer. Anodyne.dk får ingen oplysninger om dit CPR-nummer. Dette bliver sendt direkte til Klarna. For det meste betyder det, at din ordre kan godkendes med det samme. Det hænder dog, at Klarna udvælger tilfældige ordrer for at tjekke dem, hvilket betyder at din ordre bliver forsikret, indtil de har godkendt den. Denne proces kan tage op til to dage.
 

  • Hvordan betaler jeg min regning, når jeg vælger Klarna?

Du modtager en e-mail fra Klarna. Det kan hænde, at denne mail lander i dit spamfilter. Hvis du ikke har modtaget mailen enten i din inbox eller i dit spamfilter, beder vi dig kontakte vores kundeservice hurtigst muligt, så vi kan hjælpe dig. E-mailen indeholder et indbetalingskort, som bruges til betalingen, og et link til at logge ind på Klarnas hjemmeside. Når du logger ind, kan du frit vælge din betalingsmetode.
 

  • Skal jeg betale fragt, når jeg vælger Klarna?

Det afhænger af, hvilken leveringsmetode du har valgt. Hvis du vælger at få pakken leveret til en pakkeboks eller posthus, er forsendelsen gratis. Hvis du vælger MyPack Home, bliver pakken leveret direkte på din adresse. Denne service koster DKK 39,00. Returpakker er altid gratis på Anodyne.dk. Udgiften til MyPack Home bliver ikke refunderet, hvis ordren returneres.
 

  • Hvad sker der, hvis jeg helt eller delvist returnerer eller bytter min ordre, men ikke har betalt endnu?

Når vi modtager din pakke, tilpasser vi din ordre efter dine ønsker. Du vil modtage en ny faktura fra Klarna, som kan betales som beskrevet ovenfor.
 

  • Hvad sker der, hvis jeg helt eller delvist returnerer eller ombytter min ordre, men allerede har betalt?

Når vi modtager din pakke behandler vi ordren, som du har angivet på returformularen. Vi beder Klarna om at refundere ordren og sender den tilpassede faktura til dig (pr. mail). Hvis du returnerer hele ordren og har valgt MyPack Home som forsendelsesmetode, refunderes forsendelsesomkostningerne ikke. Hvis du ikke modtager dine penge, kan du kontakte Klarna på tlf. 69 91 88 81 eller via livechat på klarna.dk/kundeservice.